Usein kysytyt kysymykset

Miten varaan myyntipaikan?
Voit varata myyntipaikan soittamalla, sähköpostitse tai vierailemalla paikan päällä. Helpoimmin varaat paikkasi kuitenkin rekisteröitymällä Kirppari-Kalle-järjestelmään. Saat henkilökohtaiset tunnukset sähköpostiisi, joiden avulla voit hallita omaa myyntitiliäsi ja hinnoitella tuotteita suoraan järjestelmässä.


Miten tuotteet hinnoitellaan?

  • Voit hinnoitella tuotteita Kirppari-Kalleen valmiiksi milloin tahansa, vaikka paikkaa ei olisi vielä varattu.
  • Kirjaudu Kirppari-Kalleen, siirry Tuotteiden hinnoittelu -välilehdelle ja hinnoittele tuotteesi. Kun yksi arkki (33 hintalappua) on valmis, tallenna ja merkitse se valmiiksi. Täytä tarvitsemasi määrä arkkeja ja nouda tulostetut hintalaput kirppikseltä.
  • Jos teet hintalaput käsin, niihin tulostuu valmiiksi vain pöytänumero. Suosittelemme kuitenkin tietokoneella tehtyjä hintalappuja, koska niiden avulla voit seurata myyntiäsi reaaliajassa ja nähdä, mitä tuotteita on myyty.

Milloin voin noutaa hintalappuja?
Voit noutaa hintalaput heti, kun myyntipaikka on varattu.


Voinko tehdä hintalappuja Kirppari-Kalle-järjestelmään etukäteen?
Kyllä, voit tehdä hintalaput valmiiksi omaan tahtiin, vaikka paikkaa ei olisi vielä varattu.


Mitä tuotteita kannattaa hälyttää?
Suosittelemme käyttämään hälyttimiä arvokkaampiin tuotteisiin. Meillä hälyttimet kuuluvat hintaan.


Milloin voin tuoda tavarat myyntipaikalle?
Voit tuoda tuotteet:

  • Myyntijakson ensimmäisenä päivänä aukioloaikoina.
  • Myyntijaksoa edeltävänä päivänä klo 17–18 (arkisin) tai klo 15–16 (viikonloppuisin).

Milloin paikkani tulee olla tyhjennetty?
Paikka tulee tyhjentää viimeisenä vuokrapäivänä:

  • Arkisin klo 16.45 mennessä.
  • Viikonloppuisin klo 14.45 mennessä.
    Huomioithan erityisaukioloajat.

Jos myyntijaksolle osuu kiinniolopäivä, veloitetaanko siitä?
Ei, kiinniolopäiviä ei veloiteta, ja tämä huomioidaan automaattisesti varauksessa.


Voiko vuokra-aikaa pidentää yksittäisillä päivillä?
Kyllä, jos paikalle ei ole tehty uutta varausta.


Milloin rahat näkyvät tililläni?
Tilitykset tehdään keskiviikkoisin. Rahat näkyvät tililläsi 1–3 arkipäivän kuluessa.


Miten tuotteeni saa alennukseen ennen myyntijakson päättymistä?
Alennus voidaan asettaa voimaan heti. Voit pyytää alennuksen asettamista paikan päällä, soittamalla tai sähköpostitse. Varmistamme aina, että yhteystiedot vastaavat paikan vuokranneen tiedoissa olevia tietoja.


Voinko alentaa yksittäisen tuotteen hintaa?
Kyllä, mutta tuotteeseen on tehtävä uusi hintalappu, jos hintaa muutetaan.


Miten hintalaput kannattaa kiinnittää?

  • Tarralliset hintalaput pysyvät hyvin kiinni useimmissa tuotteissa.
  • Vaatteisiin ja kankaisiin suosittelemme lisäkiinnitystä. Kirppiksellä voit käyttää hintalappupistoolia veloituksetta tai vuokrata sen kotiin (3 €/3 päivää).

En löydä myynnissä ollutta tuotetta paikaltani – onko se varastettu?
Varkaudet ovat harvinaisia kirpputorillamme. Useimmiten tuotteet löytyvät vääristä paikoista.


Miksi hintalapuissa täytyy olla tarkat kuvaukset?
Tarkat kuvaukset ovat myyjän tavaroiden turvaksi. Ne ehkäisevät hintalappujen vaihtoyrityksiä ja helpottavat tuotteiden tunnistamista.


 

Mitkä asiat vaikuttavat onnistuneeseen myyntiin?

Onnistunut myynti kirpputorilla riippuu monesta tekijästä. Tässä tärkeimmät asiat, jotka kannattaa ottaa huomioon:

  1. Hinta-laatusuhde:
    • Tuotteen hinnan tulee vastata sen laatua ja haluttavuutta. Liian korkea hinta voi karkottaa ostajat, kun taas liian alhainen hinta voi herättää epäilyksiä tuotteen kunnosta.
  2. Myyntipaikan siisteys:
    • Siististi järjestetyt tuotteet houkuttelevat ostajia paremmin. Tavaroiden selkeä esillepano ja säännöllinen paikan siistiminen parantavat myyntimahdollisuuksia.
  3. Hyvät tuotekuvaukset hintalapuissa:
    • Tarkka ja houkutteleva tuotekuvaus (esim. "Puma vihreä huppari, koko M, hyväkuntoinen") lisää ostajien kiinnostusta ja auttaa välttämään hintalappujen vaihtoyrityksiä.
  4. Tuotteiden houkuttelevuus:
    • Myytävien tuotteiden on hyvä olla ehjiä, puhtaita ja ajankohtaisia. Trendikkäät ja kauden mukaiset tuotteet myyvät yleensä nopeammin.
  5. Valikoiman monipuolisuus:
    • Myyntipaikan houkuttelevuutta lisää, jos siellä on erilaisia tuotteita – esimerkiksi vaatteita, kodintavaroita ja koriste-esineitä.
  6. Sesonkituotteet:
    • Sesonkiin sopivat tuotteet, kuten talvivaatteet syksyllä tai kesämekot keväällä, myyvät paremmin.
  7. Hyödynnä somenäkyvyyttä:
    • Mainosta tuotteitasi sosiaalisessa mediassa, jos mahdollista. Tämä lisää tuotteidesi näkyvyyttä ja houkuttelee asiakkaita juuri sinun myyntipaikallesi.
  8. Hälyttimien käyttö:
    • Hälyttimillä varustetut tuotteet, kuten merkkivaatteet ja arvokkaammat tavarat, antavat ostajille luottamusta tuotteiden arvoon ja turvallisuuteen.
  9. Hyvä sommittelu:
    • Hyllyt ja vaatetanko kannattaa järjestää niin, että tuotteet näkyvät selkeästi ja ovat helposti saatavilla.
  10. Päivitä tuotteita:
  • Lisää uusia tuotteita myyntipaikkaasi säännöllisesti. Tämä houkuttelee palaavia asiakkaita tarkistamaan, mitä uutta tarjolla on.
  1. Alennukset myyntijakson lopussa:
  • Laita tuotteet alennukseen ennen myyntijakson päättymistä, jos haluat varmistaa, että mahdollisimman moni löytää uuden kodin.
  1. Vältä liiallista täyttöä:
  • Liian täynnä oleva myyntipaikka voi tehdä ostamisen vaikeaksi. Jätä tarpeeksi tilaa, jotta asiakkaat voivat selata tuotteitasi mukavasti.
  1. Oikea hinnoittelu:
  • Hinnat kannattaa asettaa kilpailukykyisiksi, mutta realistisiksi. Esimerkiksi merkkituotteista voi pyytää enemmän, kun taas perustavarat myyvät paremmin edullisella hinnalla.

Nämä vinkit auttavat tekemään myyntipaikastasi houkuttelevan ja parantavat mahdollisuuksia onnistuneeseen myyntiin! 😊